Skip to content
  • Strona główna
  • Inspiracje
    • Na każdą porę roku
    • Na każdą okazję
  • Ciekawostki
    • Ekologia
    • News
    • Porady i wskazówki
    • Partnerzy
  • Our product range
  • Media
  • polski
    • DE
    • EN
    • Nederlands
    • Français
    • Italiano
    • Русский
    • Slovenščina
Menu
  • Strona główna
  • Inspiracje
    • Na każdą porę roku
    • Na każdą okazję
  • Ciekawostki
    • Ekologia
    • News
    • Porady i wskazówki
    • Partnerzy
  • Our product range
  • Media
  • polski
    • DE
    • EN
    • Nederlands
    • Français
    • Italiano
    • Русский
    • Slovenščina

Home » Ekologia » Nasze podejście do zrównoważonego rozwoju

Nasze podejście do zrównoważonego rozwoju

Temat: Zrównoważony rozwój 

Zmiany klimatyczne, głód, napływ uchodźców, wymieranie gatunków i plastik w oceanach. To, czego kiedyś obawiali się naukowcy, stało się rzeczywistością.

Organizacja Narodów Zjednoczonych stworzyła definicję zrównoważonego rozwoju w 1987 roku: „zrównoważony rozwój to rozwój, który zabezpiecza potrzeby współczesnych bez ograniczania realizacji potrzeb przyszłych pokoleń” (Hauff 1987). W skrócie rozwój i działania są zrównoważone, jeśli ich skutki nie wpływają negatywnie na teraźniejszość, ani na przyszłość.

W programie ONZ z 2016 roku zrównoważony rozwój ma wymiarów: Środowisko (Planeta), Społeczeństwo (Ludzie), Gospodarka (Dobrobyt) oraz Pokój i Partnerstwo. Podobną klasyfikację znajdziemy w jednym z najbardziej znanych modeli zrównoważonego rozwoju, w tzw. modelu 3 filarów. Model ten zakłada, że zrównoważone działanie można osiągnąć tylko wtedy, gdy jednocześnie realizuje cele środowiskowe, społeczne i ekonomiczne. Zgodnie z tą koncepcją, wymienione 3 obszary wpływają na siebie w tak dużym stopniu, że gdy jeden jest zaniedbany, wszystkie upadają.

Trzy wymiary zrównoważonego rozwoju można opisać w następujący sposób:

1. Ekologia – środowisko (planeta): jej celem jest przede wszystkim ochrona zasobów naturalnych. Ekologiczny sposób życia, to taki, który korzysta z zasobów naturalnych co najwyżej w takim stopniu, w jakim się one odnawiają. Istotne jest również unikanie szkodliwych substancji. Szczególnie przy produkcji należy stosować materiały, które nie stwarzają zagrożenia dla ludzi ani dla środowiska.

2. Zrównoważony rozwój w wymiarze społecznym – Ludzie. Ma na celu poszanowanie godności człowieka poprzez przestrzeganie praw pracowniczych, zapewnianie standardów socjalnych, ochronę zdrowia czy równouprawnienie płci. Długoterminowymi celami tej postawy są zakończenie ubóstwa i głodu na świecie oraz równość społeczna.

3.  Zrównoważony rozwój ekonomiczny – gospodarka (dobrobyt). Zrównoważony rozwój gospodarczy ma na celu zapewnienie ekonomicznej stabilności przyszłych pokoleń. Cele ekologiczne i społeczne można osiągnąć tylko wtedy, gdy podejmie się działania zrównoważone ekonomicznie.

 

Istnieje przekonanie, że zrównoważone działania generują większe koszty. Jednak w ostatecznym rozrachunku przyniesie to firmie korzyści. Zrównoważony rozwój podnosi wydajność, wartość marki i stanowi platformę dla innowacji. Dodatkowo zrównoważony rozwój pomaga przyciągnąć i zatrzymać pracowników, zmniejszyć koszty i wzmocnić relacje biznesową z innymi przedsiębiorstwami.

Źródła
  • Pufé,I. (2014): Was ist Nachhaltigkeit? Dimensionen und Chancen. In: Bundeszentrale für politische Bildung (2014): Aus Politik und Zeitung – Nachhaltigkeit (APuZ)
  • Carnau, P. (2011): Nachhaltigkeitsethik – Normativer Gestaltungsansatz für eine global zukunftsfähige Entwicklung in Theorie und Praxis
  • Hauff, V. (1987): Unsere gemeinsame Zukunft – Der Brundtland-Bericht der Weltkommission für Umwelt und Entwicklung
  • Dahlsrud A, (2008): Corporate Social Responsibility and Environmental Management
  • Prof. Dr. Nick Lin-Hi (2018), Corporate Social Responsibility
  • Hardtke, A./ Prehn, M. (2001): Perspektiven der Nachhaltigkeit – Vom Leitbild zur Erfolgsstrategie.
  • https://www.respact.at/
  • https://www.wir-leben-nachhaltig.at/start/
  • https://thesustainablepeople.com/
  • https://www.it-business.de/
  • https://www2.deloitte.com/de/de.html
  • http://www.bund-bin.de/
  • https://www.oekomedia-institut.de/
  • http://www.being-here.net/page/6660/why-should-we-be-sustainable
PrevPoprzedniPojemniki do nasadzeń w gąbce florystycznej OASIS® BLACK BIOLIT®
NastępnyEkologia w Smithers-OasisNastępny

Artykuły powiązane

News

EuropaCup 2022

Polish language….

31/08/2022
Bez kategorii

NOWOŚĆ: Seria produktów OASIS® BLACK BIOLINE®

Rozbudź swoją kreatywność z nową serią produktów OASIS® BLACK BIOLINE®! Dostępne trzy kształty: gwiazda, serce i księżyc. Produkty składają się z drewnianej bazy oraz gąbki

10/12/2021
Ekologia

Pierwszy taki produkt na rynku OASIS® TerraBrick™ Floral Media

OASIS® TerraBrick™ Floral Media – rewolucyjna alternatywa dla gąbki florystycznej od Smithers-Oasis Produkt OASIS® TerraBrick™ Floral Media jest wykonany z włókna kokosowego i kompostowalnego spoiwa.

01/09/2021

Smithers Oasis
Floral Products

Oasis Floral

Informacje

  • Firma
  • Partnerzy
  • Kariera
  • Smithers-Oasis na świecie
  • Regulamin

Strona

  • Kontakt
  • Media
  • Polityka prywatności
  • Nota prawna

Aktualności

EuropaCup 2022

NOWOŚĆ: Seria produktów OASIS® BLACK BIOLINE®

Pierwszy taki produkt na rynku OASIS® TerraBrick™ Floral Media

Floralife® Cleaner

Sklep internetowy

Kupiliśmy Design Master

© SMITHERS-OASIS COMPANY 2001-2023 Wszystkie prawa zastrzeżone
Zgoda na ciasteczka
Dzięki plikom cookie możemy usprawniać naszą stronę.
Funktional Zawsze aktywne
The technical storage or access is strictly necessary for the legitimate purpose of enabling the use of a specific service explicitly requested by the subscriber or user, or for the sole purpose of carrying out the transmission of a communication over an electronic communications network.
Vorlieben
Die technische Speicherung oder der Zugriff ist für den rechtmäßigen Zweck der Speicherung von Präferenzen erforderlich, die nicht vom Abonnenten oder Benutzer angefordert wurden.
Statistics
Die technische Speicherung oder der Zugriff, der ausschließlich zu statistischen Zwecken erfolgt. The technical storage or access that is used exclusively for anonymous statistical purposes. Without a subpoena, voluntary compliance on the part of your Internet Service Provider, or additional records from a third party, information stored or retrieved for this purpose alone cannot usually be used to identify you.
Marketing
The technical storage or access is required to create user profiles to send advertising, or to track the user on a website or across several websites for similar marketing purposes.
Zarządzaj opcjami Zarządzaj serwisami Zarządzaj dostawcami Przeczytaj więcej o tych celach
Settings
{title} {title} {title}
Szukaj

EuropaCup 2022

31/08/2022

NOWOŚĆ: Seria produktów OASIS® BLACK BIOLINE®

10/12/2021

Pierwszy taki produkt na rynku OASIS® TerraBrick™ Floral Media

01/09/2021

Floralife® Cleaner

22/07/2021

Sklep internetowy

15/06/2021

Kupiliśmy Design Master

17/05/2021